نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3109
-
الف
+

همایش همدلی باحضور دانشجویان افغانستانی و ایرانی

اولین همایش همدلی و همفکری میان دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی ولایت تهران برگزار شد.

دیپلومات ارشد سفارت افغانستان در تهران می گوید: بدون شک ایران و افغانستان دارای یگانگی فرهنگی و سرنوشت مشترک هستند.

به گزارش آی فیلم2، همزمان با آغاز هفته وحدت در ایران، اولین همایش همدلی و همفکری میان دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی ولایت تهران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، برگزار شد.

در این مراسم، «جمال انصاری» ، مسئول امور دانشجویی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان با تاکید بر اینکه برگزاری این چنین همایش هایی می تواند باعث شناخت بیشتر دانشجویان دو کشور شود، تاکید کرد: بدون شک ایران و افغانستان دارای یگانگی فرهنگی و سرنوشت مشترک هستند.

وی افزود: باید به دنبال شناخت بیشتری باشیم و این مهم از راه علمی و فرهنگی بیشتر محقق می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حوزه یگانگی فرهنگی دو کشور دارای مفاخر مشترکی هستند، خاطر نشان کرد: 19 هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران و پنج هزار و دو صد دانشجوی حوزوی افغانستانی نیز در حوزات علمیه این کشور در حال تحصیل هستند که سرمایه علمی و ملی کشور افغانستان بوده و در آینده به عنوان سفیرانی برای صلح و اسلام خواهند بود.

انصاری تاکید کرد: انتظار داریم دانشگاه های ایران توجه ویژه ای نسبت به دانشجویان افغانستانی داشته باشند و بتوانیم با گفتمانی روشن فکرانه از ظرفیت ها استفاده کنیم.

همچنین «محمود صفری»، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در این همایش بیان داشت: نباید احساس کنیم که فاصله ای بین ایران و افغانستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه این همایش توسط کانون بین المللی راه نو برگزار شده است، افزود: باید وحدت بین کشورهای ایران و افغانستان را حفظ کنیم.

صفری افزود: علم و دانشی که امروز دانشجویان اتباع افغانستانی فرا می گیرند، برای ساختن آینده کشور شان بسیار مفید و موثر خواهد بود.

در پایان این مراسم که با اجرای رادیویی بهار ملی افغانستان همراه بود ، از شش دانشجوی برتر افغانستانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند تقدیر شد.

ف ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر